Stanislavski,
yaşamının son yıllarında, çocukça bir cesaretle o güne kadar oyunculukta yaptığı
bütün çalışmaları bir kenara koyarak, onlardan tamamen farklı yepyeni bir yöntem geliştirmiştir: “Aktif Analiz”.
Bu yöntemi, Türkiye’deki oyuncularla ve elbette ki kendisi gibi oyunculuk hocalarıyla buluşturan
Prof. Nazım Uğur Özüaydın,
bu kitapla, sadece Stanislavski’nin hayatının son yıllarında geliştirdiği oyunculuğun bu bilinmeyen yöntemine doğru
neredeyse arkeolojik bir kazı yapmakla kalmıyor, aynı zamanda bizi, felsefenin kadim problemlerinden
zihin-beden düalizmine, oradan fenomenolojiye, beden felsefesine, psikolojiye, hatta bilişsel bilimlere
ve nörobilime sürükleyerek, bu yöntemi, disiplinler arası bir bakış açısıyla yorumlayarak aktarıyor.