Ibsen, oyunlarında insan psikolojisini ve aile içinde kadın sorunlarını merkeze alan modern dramanın kurucusu olarak ünlenmi ş bir yazar. Yazdı ğı son oyun olan Biz Ölüler Uyanınca’da, heykeltra ş olan bir sanatçı, oyunun ana karakteri yapılarak, ya şam ile sanat arasındaki ili şki sorgulanır. Sanatçı, yıllar önce modeli olan genç bir kız ile yo ğun ili şkisini, yaptı ğı heykel, ba şyapıt düzeyine eri şince, şöhret kazanmak u ğruna a şktan ve insani ili şkilerden vazgeçmeyi seçer. Ancak, ya şlanıp sanatsal gücünü kaybeden sanatçı ile eski sevgilisi model yıllar sonra kar şıla ştı ğında, ikisi de gençliklerinde yaptıkları yanlı şı kavrarlar, hayata ‘yeniden uyandıklarında’, o güne kadar ya şamadıkları bilincine varırlar.